Over ons

Letterlijk en figuurlijk laagdrempelig

Wij vinden het belangrijk dat uw zaak alle zorg, tijd en aandacht krijgt. Niet alleen een akte, maar altijd een goed advies is wat wij bieden. Graag ontmoeten wij u op ons kantoor!

Visie

Vanaf het begin staat ons kantoor bekend als een organisatie met 'korte lijnen'. Wij zien direct contact met de cliënt en overleg met andere adviseurs als onmisbaar voor een goed advies en een correcte inhoud van de akte.

Onze cliënten komen uit Houten en de wijde omgeving. Het hele team werkt nauw samen om de cliënten goed van dienst te zijn. Graag zetten wij een 'stapje meer' om een opdracht tot een goed einde te brengen! Steeds vaker weten onze relaties en cliënten ons dan ook te vinden voor complexere opdrachten op het gebied van estate planning, herstructurering van bedrijven en bedrijfs onroerend goed.

Het kantoor van start tot nu

In 1990 vestigde notaris mr. J.C.C.M. Receveur zich in een nieuw kantoorverzamelgebouw aan De Molen 89, vlak achter het winkelcentrum Het Rond. Met de uitbreiding van Houten als Vinexgemeente, waarbij naast het aantal inwoners ook het aantal bedrijven in Houten sterk toenam, werd dit het tweede notariskantoor in Houten.

Bij de pensionering van notaris Receveur in 2006 werd het kantoor in eerste instantie voortgezet als Soede & Stigter notarissen. Vanaf 2007 is mevrouw mr. E.M. Stigter de enige notaris, en kreeg het kantoor de naam Notariskantoor Stigter. Inmiddels is Houten nog verder uitgebreid en heeft Houten-Zuid een eigen centrum: Castellum. Notariskantoor Stigter is sinds 2012 dan ook opgeschoven naar het nieuwe middelpunt van Houten: Het Spoor!

Per januari 2018 zijn mevrouw E.M. Stigter en mevrouw C.C. Leskens-Beugelink partners geworden en kreeg het kantoor de naam Notariskantoor Stigter & Leskens. U vindt het kantoor nog steeds in een zelfstandig kantoorgebouw aan Het Spoor 72; prima bereikbaar en goed te vinden door de duidelijke naamsvermelding

Mevrouw mr. E.M. (Minke) Stigter

Notaris / Partner

(030) 635 1212


Mevrouw mr. E.M. (Minke) Stigter studeerde civiel recht en notarieel recht in Leiden. Zij is sinds 1989 werkzaam in het notariaat. Minke heeft als kandidaat-notaris all-round werkervaring opgedaan op een gerenommeerd middelgroot notariskantoor in Amsterdam en op twee kleinere kantoren in de Randstad.

Binnen de drie vakkennisgebieden van het notariaat: familierecht, registergoed en ondernemingsrecht, heeft zij zich gespecialiseerd op het gebied van het familierecht en registergoed. Een logische verdieping van de vakkennis vormde voor haar de opleiding Estate Planning van EPN, de vereniging van estate planners in het notariaat.

Mevrouw mr. C.C. (Clarine) Leskens-Beugelink

Kandidaat notaris / Partner

(030) 635 1212


Mevrouw mr. C.C. (Clarine) Leskens-Beugelink studeerde notarieel recht in Utrecht. Zij heeft als kandidaat-notaris all-round werkervaring opgedaan op middelgrote notariskantoren in Utrecht en Zuid-Holland.

Ook heeft zij haar kennis en vaardigheden verbreed door werkzaamheden buiten het notariaat, onder meer in haar eigen coachingspraktijk. Binnen de drie vakkennisgebieden van het notariaat: familierecht, registergoed en ondernemingsrecht, houdt Clarine zich het liefst bezig met het familierecht.

Het team

Naast de notaris en de kandidaat-notaris bestaat ons medewerkersteam uit een kandidaat-notaris, register-notarisklerk en drie notarieel secretaresses.

Mevrouw mr. H (Helen) Hogendoorn

Kandidaat notaris

(030) 635 1212


Helen is onze junior kandidaat-notaris. Ze heeft Notarieel recht gestudeerd in Amsterdam en studeerde in 2018 af, waarna zij ervoor koos om op ons kantoor te komen werken. Hoewel recent afgestudeerd is ze niet bepaald een ‘groentje’. Tijdens haar studie heeft zij al op verschillende kantoren gewerkt: groot, heel groot, middelgroot en klein. Haar absolute voorkeur heeft een kleiner kantoor met korte lijnen en veel contact met cliënten. En dat is precies waar ons kantoor voor staat. In september 2018 is Helen begonnen aan haar 3-jarige beroepsopleiding. Zij wil zich specialiseren in ondernemingsrecht en familierecht. Helen werkt fulltime en is momenteel vooral werkzaam in het ondernemingsrecht. Als u ondernemer bent in Houten, kunt u niet om Helen heen!

mevrouw S. (Stefanie) Emming

Register notarisklerk

(030) 635 1212


Stefanie is onze rots in de notariële branding, ook wel ‘Register notarisklerk’ genoemd. Zij zet alles op alles om de zaken voor cliënten te regelen zoals afgesproken. Stefanie heeft ont-zet-tend veel ervaring in het notariaat, met name op het gebied van onroerend goed en familierecht. Grote kantoren, aardappels in de keel, overwerken tot middernacht; ze heeft het allemaal meegemaakt. Maar het is haar bewuste keuze geweest om naar een kantoor te komen waar geen akelige hiërarchie is, waar mensen op basis van gelijkwaardigheid met elkaar samenwerken, waar je naast je werk een privéleven kunt hebben en waar de klant nog koning is. Stefanie’s grote passie is het helpen van nabestaanden bij het afwikkelen van simpele en ingewikkeldere nalatenschappen. Maar ook voor al het andere familierecht en het complexere onroerend goed kunt u bij haar terecht!

mevrouw B.D. (Bianca) Esselman

Notarieel secretaresse

(030) 635 1212


Bianca is onze energieke duizendpoot. Ze is al sinds mensenheugenis werkzaam voor mevrouw Stigter en haar voorganger notaris Receveur en kent daardoor ons kantoor en onze cliënten van haver tot gort. Belt u met kantoor of komt u op bezoek, dan is de kans groot dat u Bianca treft. Zij is niet alleen onze telefoonheld; zij verwelkomt u ook op kantoor, stelt u (indien nodig) op uw gemak en installeert u comfortabel in een spreekkamer met koffie of thee. Ook legitimeert zij namens de notaris alle klanten. Daarnaast ondersteunt ze Claudia op fantastische wijze in de onroerend goed dossiers, onder meer bij het opstarten en afronden van de dossiers. Bianca zorgt ervoor dat u uw geld op tijd krijgt. Offerte nodig? Bianca maakte ze. Even iets doorgeven? Bianca noteert het! Ze is de smeerolie van onze organisatie!

mevrouw C.E. (Claudia) Vrijhoeven

Notarieel secretaresse

(030) 635 1212


Claudia is ons stille werkpaard dat er voor zorgt dat de hele onroerend goedafdeling loopt als een zonnetje. Alle transporten en hypotheken gaan op ons kantoor door Claudia’s handen. Zij is een kei in het plannen van een dossier. Als spin in het web zorgt zij dat alle documenten, geldstromen, handtekeningen en mensen op het juiste moment op de juiste plek zijn. Zij brengt de precieze juridische toestand van onroerend goed in kaart en legt dat vast in de prachtigste akten. Claudia werkt al op dit kantoor sinds het aantreden van mevrouw Stigter en ook al voor haar voorganger, de heer Receveur. Ze weet dus van wanten en je krijgt haar dus niet gek. Draagt u een woning over, sluit u uw hypotheek over; dan kan het niet missen, dan heeft u contact met Claudia.

mevrouw E.L.M. (Eva) Veltman

Notarieel secretaresse / Managementassistent / Officemanager

(030) 635 1212


Eva is onze managementassistent en officemanager. Chique woorden voor wat wij ervaren als onze steun en toeverlaat. Zij voert uit wat de partners bedenken, zij regelt alles wat nodig is om een notariskantoor te laten draaien; en dat is véél. Zo heeft zij onder meer het op ons kantoor verder vrij schaarse automatiserings’gen’. Als het een stekker heeft, krijgt zij het aan de praat. Maar ook zorgt zij er op geruisloze wijze voor dat de boekhouding op rolletjes loopt; er gáán nogal wat geldstromen door een notariskantoor. Verder is Eva in opleiding voor bewindvoerder. Een service die we met ingang van het derde kwartaal 2018 gaan aanbieden voor onze klanten in het kader van ‘full service’. Als Bianca er niet is, legt Éva u in de watten. Zonder haar geen Notariskantoor Stigter & Leskens.
Offerte aanvragen